Liceum Ogólnokształcące

Do Krakowa i Budapesztu, czyli śladami Świętej Jadwigi Królowej

Kategoria: Archiwum

W październikowe słoneczne dni licealiści udali się na wycieczkę „Szlakiem Świętej Jadwigi Królowej” na Węgry do Budapesztu. Przyjmuje się, że zamek budapesztański (choć nie wszyscy historycy są tu zgodni) był miejscem narodzenia Jadwigi z Andegawenów, więc nie mogło nas tam zabraknąć.

Królowa Polski jest jednak kojarzona z Krakowem, dlatego też to miasto było pierwszym naszym przystankiem. Zwiedziliśmy katedrę wawelską, udaliśmy się do miejsca spoczynku św. Jadwigi oraz wieszczów narodowych.

Mieliśmy także okazję pospacerować po Głównym Rynku oraz wysłuchać słynnego krakowskiego hejnału, zajrzeliśmy także do wnętrza Bazyliki Mariackiej i podziwialiśmy kunsztowny ołtarz Wita Stwosza.

Kolejnego dnia pojechaliśmy do Budapesztu, gdzie przez dwa dni chłonęliśmy to, co w stolicy papryki najlepsze. Budapeszt nazywany Paryżem Wschodu urzekł nas architekturą, historią i jedzeniem.

Zwiedziliśmy Bazylikę św. Stefana – największą świątynię Budapesztu, Wielką Synagogę, Kościół Macieja – miejsce koronacji i ślubów królów węgierskich. Wielu wrażeń dostarczył nam rejs statkiem po Dunaju, podczas którego mogliśmy podziwiać piękne budapesztańskie budowle.

Nasz wyjazd do stolicy Węgier dostarczył nam wyjątkowych wrażeń i był okazją do wzmocnienia naszych przyjaźni.