Liceum Ogólnokształcące

Uczniowie Katolika łamią szyfry enigmy

Kategoria: Archiwum

31 marca chętni uczniowie z klas liceum z rozszerzoną historią brali udział w prapremierze „Gry Szyfrów”, która odbyła się w Reducie Banku Polskiego w Warszawie.

Gra Szyfrów to projekt gamingowy przygotowany przez Biuro Nowych Technologii IPN jako gra FPP (first person perspective) i składa się z trzech misji związanych z przebiegiem wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływem polskiej kryptologii na jej przebieg. W każdej z rund akcję rozgrywamy innym bohaterem – porucznikiem Janem Kowalewskim, wachmistrzem Janem Chludzińskim, wachmistrzem Stefanem Kajderowiczem, którzy rzeczywiście brali udział w wojnie polsko-bolszewickiej. Całość wydarzeń również miała, bądź mogła mieć miejsce podczas wspomnianego konfliktu. Nasi uczniowie w grając wcielali się w poszczególne postaci i łamali szyfry przechodząc do kolejnych etapów. Nasza rola polegała także na opiniowaniu tematyki gry, zastosowanych efektów specjalnych i odczuć z połączenia wydarzeń z historii najnowszej z technologią informatyczną. Patronem medialnym imprezy była TVP Historia, na kanale której będzie można zobaczyć relację z imprezy. Premiera „Gry Szyfrów” odbędzie się dopiero w Bostonie i tym bardziej jesteśmy wdzięczni organizatorom za zaproszenie, ponieważ to uczniowie Katolika mogli jako pierwsi przetestować nową grę. Zaproszenie nas do udziału w prapremierze było wielkim wyróżnieniem.

Po premierze w Bostonie gra udostępniona zostanie bezpłatnie na platformie Steam. Można ją będzie również pobrać z AppStore oraz Sklepu Play. Działać będzie na goglach VR, PC z systemem Windows oraz urządzeniach mobilnych obsługiwanych przez iOS i Android.

gra-szyfrow-11
gra-szyfrow-10
gra-szyfrow-13
gra-szyfrow-12
gra-szyfrow-9
gra-szyfrow-8
gra-szyfrow-2
gra-szyfrow-5
gra-szyfrow-6
gra-szyfrow-4
gra-szyfrow-3
gra-szyfrow-1
gra-szyfrow-7